Pláště
 

Jsou to pláště, co zajišťuje neustálý kontakt kola se zemí a na čem velkou měrou závisí rychlost jízdy, přilnavost v zatáčkách, účinnost brždění a trakce. Na pláštích spočívá naše bezpečí a často i úspěch v závodech.

Podle druhu dezénu se dělí na: pláště s hrubým vzorkem, semislicky a slicky. Hrubý vzorek se hodí nejlépe do terénu, semislick do lehčího terénu s převážně zpevněným povrchem a na silnici, slick pak na pevné povrchy. O žádném z nich se však nedá říci, že je 100% univerzální. Semislick je blízko ideálu, neuspěl by však ve sjezdu, kde jsou nasazovány až třípalcové pláště odolné proti průrazu, s vysokým, hustým vzorkem pro suché lesní povrchy a řidším, nízkým pro povrchy mokré a blátivé.

Na silnici se stále ještě můžeme setkat s galuskami. Novým trendem v terénu se stávají pláště bezdušové.

Několik rad:

  • Důležitá je směs, ze které je plášť vyroben - čím měkčí, tím lepší přilnavost na tvrdém podkladě, bohužel však i nižší životnost, a naopak
     
  • správnou volbou pláště můžete snížit celkovou hmotnost kola-sáhněte po plášti s kevlarovou patkou
     
  • v závislosti na výrobci mohou být pláště určeny buď pro přední i zadní kolo (někdy se pro zadní kolo pouze změní směr otáčení), nebo mají vzorky navrženy zvlášť pro přední a pro zadní kolo
     
  • drobná připomínka sjezdařům-před koupí třípalcového pláště se ujistěte, zda máte dostatečnou průchodnost rámu a vidlice